Interpretacje /
Gry edukacyjne
Zamek Królewski na Wawelu
08.12.2020
godz. 08:00
Gra komputerowa "Kosmograf: Niezwykła podróż w czasie""
KOSMOGRAF to gra przygodowa typu point & click, która odkrywa renesansowe tajemnice wawelskiego zamku.
Wrażliwa, zbuntowana i trochę na bakier z nauką Zuzia udaje się wraz z klasą na wycieczkę na Wawel. Przez swoją nieuwagę zostaje sama w komnacie królewskiej. Na dodatek w jej obecności rozpada się obiekt, machina fantastyczna. Usiłuje ją zreperować, tak by nie widać było szkody. Próba naprawy maszyny powoduje uruchomienie jej ukrytej funkcji – podróży w czasie…
Zuzia przenosi się na renesansowy Wawel, gdzie spotyka Kosmografa – badacza i konstruktora zafascynowanego tworzeniem map. W jego pracowni Zuzia odkrywa maszynę czasu. Kosmograf stworzył mapę świata, która służy jako sterownik tej fantastycznej maszyny. Maszyna jest jednak nieskończona, brakuje kilku ważnych elementów. Zuzia podejmuje wyzwanie – chce zdobyć niezbędne narzędzia niezbędne do uruchomienia maszyny. Dzięki temu będzie mogła powrócić do swoich czasów.
Zdobycie kolejnych części jest tematem następnych poziomów. Spotyka królewskiego Alchemika, który igra z ogniem, dokonując alchemicznych eksperymentów w zamkowej wieży zwanej „Kurzą Stopką”. Zuzia ratuje zamek od pożaru i zdobywa cenne paliwo do maszyny. W Sali Poselskiej ożywają arrasy i renesansowe legendy, a rozwiązanie zagadek zadanych przez gadające głowy pozwala jej na zdobycie królewskiego kompasu, niezbędnego do nastawiania dat w maszynie czasu.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań, Zuzia, wraz z Kosmografem uzupełnia brakujące części maszyny i pomaga ją uruchomić. Dumna ze swoich osiągnięć i chwalona przez renesansowego badacza wyrusza w podróż do swoich czasów. Ta przygoda była dla niej ważnym doświadczeniem. Pozwoliła jej wykorzystać swoje umiejętności, poznać wawelskie historie i postacie, które sprawiły, że zwiedzanie zamku stało się niesamowitą przygodą.
Produkcja: Zamek Królewski na Wawelu, Jacek Złoczowski
Reżyseria: Jacek Złoczowski
Wydawca: Ewelina Woźniak-Łyp
Organizacja produkcji: Małgorzata Łuczyna
Scenariusz, dialogi: Mateusz Moczulski, Jacek Złoczowski
Koncepcja poziomów i struktury gry: Jacek Złoczowski
Grafika: Marek Głowacki
Koncepcja postaci: Marek Głowacki
Programowanie: Wojciech Jończyk
Implementacja w Unity3D: Sebastian Duran, Wojciech Jończyk, Jacek Złoczowski
Animacje: Sebastian Duran
Muzyka: Justyna Banaszczyk
Dźwięki i mastering: Radosław Sirko
Grafika interfejsu i materiałów promocyjnych: Karolina Sroka
Konsultacja merytoryczna: Justyna Osuch, Wioletta Sowa, Martyna Wojcieszek
Promocja: Joanna Obajtek
Instalacja gry
Aby zagrać w grę konieczne będzie pobranie
pliku instalacyjnego i zainstalowanie gry na swoim komputerze.
POBIERZ PLIK DLA WINDOWSMinimalne wymagania systemowe:
- System operacyjny: Windows 7,10 (64-bit versions)
- Procesor: 2 GHz (Dual Core)
- Pamięć: 6 GB RAM
- Karta graficzna: GeForce 610 1GB RAM, AMD HD5750
- DirectX: Wersja 11
- Miejsce na dysku: 5 GB dostępnej przestrzeni
- Karta dźwiękowa
POBIERZ PIK DLA MacOSMinimalne wymagania systemowe:
- System operacyjny: macOS 10.11 El Capitan
- Procesor: Dual-core 2.5 GHz
- Pamięć: 4 GB RAM
- Karta graficzna: wbudowana z 512 Mo VRAM / AMD HD5750
- Miejsce na dysku: 4 GB dostępnej przestrzeni
- Karta dźwiękowa
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.