Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://wawel.krakow.pl/.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie audytu zewnętrznego, w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej.
Wyniki badania przedstawia Raport z audytu.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Paszkowska-Kwiatek, renata.kwiatek@wawelzamek.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 12 422 51 55 wew. 204.
Każdy ma prawo:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Rafał Konopka, Specjalista ds. dostępności
rafal.konopka@wawelzamek.pl
tel. 12 4225155 wew. 366
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Skorzystaj z usługi tłumacza PJM online w przestrzeni muzeum przez aplikację Migam
W Zamku Królewskim na Wawelu dostępna jest usługa zdalnego tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Można z niej skorzystać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00. Usługa jest bezpłatna.
Tłumacz PJM pomoże osobom G/głuchym w uzyskaniu odpowiedzi na pytania związane z działalnością Zamku Królewskiego na Wawelu, zakupie biletów czy skontaktowaniu się z innym pracownikiem muzeum.
Z usługi tłumacza Polskiego Języka Migowego można skorzystać na dwa sposoby:
Online: przez stronę internetową www.wawel.krakow.pl (z tej usługi można skorzystać z domu lub innego dowolnego miejsca).
Aby skorzystać z usługi tłumacza języka migowego online należy wejść na stronę internetową www.wawel.krakow.pl i kliknąć na ikonkę "migających dłoni", która znajduje się w prawym górnym rogu strony; po kliknięciu na ikonkę, nastąpi przekierowanie do podstrony, z niniejszą instrukcją: