Oficjalna strona biletów na Wawel: bilety.wawel.krakow.pl
WAWELSKIE MISTERIUM: IN MOTU
Wydarzenie w ramach Misteria Paschalia
16 kwietnia 2025, godz. 19:00
W sercu królewskich komnat Wawelu ożywa sztuka, która muzykę, ruch i przestrzeń splata w jedno. Wawelskie misterium: In motu to niezwykłe spotkanie historii z żywym gestem i dźwiękiem, w którym subtelność barokowej muzyki przenika się z kunsztem tańca w otoczeniu historycznych wnętrz.
W pierwszej części wieczoru sceną staną się trzy wawelskie sale – każda z prezentacją innego wymiaru artystycznej kreacji. W Sali Poselskiej pod bacznym wzrokiem spoglądających ze stropu renesansowych rzeźbionych głów rozbrzmiewać będą wiolonczela, skrzypce i klawesyn. Czworo tancerze z zespołu Les Corps Éloquents ożywi przestrzeń ruchem, tworząc pełen wdzięku dialog między ciałem a muzyką. W Sali pod Zodiakiem, ozdobionej fryzem z symbolami kosmicznego porządku, subtelne dźwięki klawesynu spotkają się z tańcem, by muzyką i gestem opowiedzieć o ulotności piękna. Ostatnią z tych trzech opowieści, nakreśloną harmonią dźwięków i minimalistycznym tańcem, podziwiać będziemy w Sali pod Orłem.
W programie tej części wieczoru towarzyszyć nam będzie muzyka, którą skomponowali francuscy mistrzowie baroku: Jean-Baptiste Lully, André Campra, Marin Marais, François Couperin i Jean-Féry Rebel, a wykonają ją zespół Le Grand Ballet oraz klawesyniści Aleksander Mocek i Andrzej Zawisza. Całość podkreślą wyjątkowe choreografie Pierre’a Beauchampsa, Raoula Feuilleta i Guillaume’a-Louisa Pécoura – mistrzów tańca epoki Ludwika XIV. W interpretacji muzyków i tancerzy każda sala stanie się odrębnym światem zanurzonym w dialogu między dźwiękiem, ruchem i przestrzenią.
Finał wieczoru zgromadzi publiczność w dostojnej Sali Senatorskiej, której monumentalne wnętrze wypełni muzyka wielkich mistrzów. {oh!} Orkiestra pod kierunkiem artystycznym Martyny Pastuszki oraz solista Piotr Olech zaprezentują poruszający program instrumentalno-wokalny. Rozpocznie go melancholijny lament: Ach, dass ich Wassers g’nug hätte Johanna Christopha Bacha, w której przejmujący głos wnika w głębię ludzkich emocji. Następnie usłyszymy pełne duchowej intensywności Stabat Mater Antonia Vivaldiego, w którym ból i nadzieja splatają się w uniwersalnym wyrazie wiary i cierpienia.
Bilety
Sprzedaż biletów na stronie KBF:BILETY rozpocznie się w dniu 12 lutego 2025 o godzinie 10:00. Przedsprzedaż biletów, poprzez aplikację KBF:PLUS rozpocznie się w dniu 11 lutego 2025 o godzinie 9:00. Sprzedaż wyjątkowego festiwalowego PAKIETU VIP rozpocznie się 11 lutego 2025 o godzinie 9:00 na stronie KBF:BILETY
Plan wydarzenia
Część I Pierwsza część wieczoru odbywać się będzie w formie indywidualnego spaceru po komnatach. Muzycy i tancerze będą występować równocześnie w trzech wskazanych salach. Sala Poselska: Andrzej Zawisza (klawesyn), Radosław Orawski (flet) Sala pod Zodiakiem: Le Grand Ballet & Les Corps Éloquents Sala pod Orłem: Aleksander Mocek (klawesyn) Czas trwania: 30 min
Część II Na drugą część koncertu zapraszamy wszystkich słuchaczy na koncert siedzący (miejsca nienumerowane) w Sali Senatorskiej. Czas trwania: 30 min
SALE: POSELSKA, POD ZODIAKIEM, POD ORŁEM
Wykonawcy:
Les Corps Éloquents
Le Grand Ballet
Matthieu Franchin – dyrektor artystyczny
Radosław Orawski – flet
Aleksander Mocek – klawesyn
Andrzej Zawisza – klawesyn
W programie: Jean-Baptiste Lully, André Campra, Marin Marais, François Couperin, Jean-Féry Rebel
Johann Christoph Bach (1642–1703) Ach, dass ich Wassers g´nug hätte
Antonio Vivaldi (1678–1741) Stabat Mater RV 621
Dostępność: Miejsce koncertu jest dostępne dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Oba podejścia (od strony ul. Kanoniczej, od strony skrzyżowania ulic Bernardyńska-Stradom-Grodzka) strome, dla poruszających się na wózku wskazana pomoc osoby towarzyszącej. W obrębie wzgórza – na drodze i ścieżkach – zniesione bariery architektoniczne. Reprezentacyjne Komnaty Królewskie (II p.) – dostępne na całej długości trasy (dojazd windą na krużganki, pokonanie pojedynczych stopni na trasie zwiedzania z użyciem platform) Maraton koncertowy polegający na przemieszczaniu się publiczności z komnaty do komnaty z finałem w Sali Senatorskiej. Koncert w pełni akustyczny, bez wykorzystania systemów nagłośnieniowych (co za tym idzie – brak pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących). Istnieje możliwość asysty dla osób z niepełnosprawnością wzroku*. *Możliwość asysty dla osób z niepełnosprawnością wzroku: jeśli będą Państwo potrzebowali asystenta prosimy o zgłoszenie do 31 marca 2025 poprzez mail na adres: barbara.zajac@kbf.krakow.pl lub telefonicznie (tel. 604 483402 – to numer Barbary Zając, koordynatorki dostępności w KBF). Razem z asystentem będzie można przejść z najbliższego przystanku autobusowego lub tramwajowego. Na miejscu obecni będą wolontariusze oraz obsługa widowni, którzy w razie potrzeby służą pomocą. W przypadku szczególnych potrzeb lub dodatkowych pytań – zadzwoń lub napisz do nas. Chętnie pomożemy! tel./SMS: +48 604 483 402 / mail: barbara.zajac@kbf.krakow.pl