20 VI dziedziniec arkadowy dostępny do godz. 17:00

O Janie III Sobieskim, co Turków pod Wiedniem pokonał | gra terenowa

Dla młodzieży i dorosłych , Dla rodzin z dziećmi , Gra terenowa
Postać króla Jana III Sobieskiego na siwo-czarnym koniu, z szablą w prawej ręce. W złocistym żupanie i czerwonym płaszczu. Nad królem, na tle pokrytego chmurami nieba, biały orzeł z półksiężycem w szponach, z prawej postać kobieca z krzyżem.
gra terenowa dla grup szkolnych, rodzin z dziećmi, uczestników indywidualnych

Zapraszamy do udziału w grze terenowej, podczas której poznacie najważniejsze fakty dotyczące bitwy wiedeńskiej i jej bohaterów oraz cenne pamiątki z nią związane. Przemierzając poszczególne wystawy Zamku Królewskiego na Wawelu, wyruszycie w podróż śladami wybitnego króla i wodza – Jana III Sobieskiego. Zapoznacie się również z odległym światem Imperium Osmańskiego i jego mieszkańcami. 
 
12 września 1683 roku rozegrała się jedna z najsłynniejszych bitew nowożytnej Europy. Sprzymierzone wojska chrześcijańskiej części Europy pod wodzą króla Jana III Sobieskiego stoczyły walkę z Turkami oblegającymi Wiedeń. Było to wielkie starcie nie tylko pod względem militarnym, ale także z powodu jego kulturowych konsekwencji. Pokonana armia Osmanów przestała stanowić zagrożenie dla świata chrześcijańskiego na wiele lat, a sława polskiego oręża na zawsze zapisała się na kartach historii. 
 
W każdym punkcie trasy czekają na Was ciekawe zadania do rozwiązania, a także wiele informacji, które poszerzą Waszą wiedzę o wiktorii wiedeńskiej. 
Trasa gry: Reprezentacyjne Komnaty Królewskie, Sztuka Wschodu. Namioty Tureckie (I i II piętro zamku), Skarbiec Koronny, Zbrojownia, dziedziniec zewnętrzny. 
  • bilety sprzedawane są online, na określone godziny
  • godziny rozpoczęcia gry: 9:30, 9:50,10:10, 10:30, 10:50, 11:10, 11:30, 11:50,12:10,12:30; czas trwania: 90 minut 
  • opłata za udział grupy: 50 zł (liczebność grupy: maksymalnie 5 osób) 
  • 1 nauczyciel lub opiekun przypadający na maksymalnie 10 uczestników bierze udział w grze bezpłatnie bez konieczności pobrania biletu
⇒ przed rozpoczęciem gry każda grupa powinna zgłosić się z ważnym biletem w punkcie startowym na dziedzińcu arkadowym przy wejściu do Skarbca Koronnego; gdzie otrzyma najważniejsze informacje organizacyjne i jeden egzemplarz gry z zadaniami na grupę; zadania należy wykonywać w kolejności ich zamieszczenia w książeczce 
 
⇒ przy każdorazowym wejściu na poszczególne ekspozycje uczestnicy będą proszeni o okazanie ważnego biletu 
 
Podczas gry będą wykonywane fotografie, które zostaną opublikowane na stronie internetowej Zamku oraz w mediach społecznościowych. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w naszej instytucji znajduje się na stronie: https://wawel.krakow.pl/rodo