Kompleksowa konserwacja namiotu odbyła się w latach 1991-1999. W wypadku każdej części składowej namiotu: dachu i obu płotów konieczny był demontaż i podział na mniejsze elementy, łatwiejsze do przeprowadzenia czyszczenia (prania) a w dalszym etapie - konserwacji o charakterze zabezpieczającym. Demontaż objął rozdzielenie poszczególnych warstw: wewnętrznej, z bogatą dekoracją i zewnętrznej, stanowiącej pokrycie, ale także odprucie fragmentów tkanin składowych każdej z warstw. Konserwacja pozwoliła na wzmocnienie struktury, wymianę wszytych, starych gurtów.
W trakcie prac odpruto wszystkie elementy wewnętrznej aplikowanej dekoracji, aplikacje (medaliony) oczyszczono w kąpieli wodnej, następnie zdublowano cienkimi materiałami i złączono razem przy użyciu regularnych ściegów konserwujących. Ponownie naszyto i zastosowano dodatkowe wzmocnienia tka-nin, skórzanych elementów konstrukcji oraz aplikacji.
Dwa zespoły podjęły się prowadzenia tych trudnych i czasochłonnych zabiegów. Konserwację obu płotów wykonała firma NAM-TUR s.c. w Krakowie (1994–1999), pod kierunkiem Jerzego Holca,
w składzie: Anna Jagłowska, Urszula Mróz, Elżbieta Nowak i Marzena Woźniak, natomiast dachem zajęła się Spółdzielnia Artystów Plastyków w Łodzi (1991–1995), w składzie: Jolanta Apanowicz, Jolanta Balcerak, Ewa Derkacz-Królewska, Barbara Jaros, Wanda Karło, Zofia Lisowska, Teresa Pasowicz, Danuta Wilczyńska-Kloc i Gabriela Włodarczyk. Pracami kierował Jacek Królewski, pod nadzorem merytorycznym prof. Ewy Marxen-Wolskiej. Badania technologiczne i chemiczne wykonał Jan Polański. Skórzane elementy konstrukcji konserwowała Olszyna Ptaszyńska-Czyż.
Obecnie do rozpinania namiotu służy specjalna konstrukcja, która pozwala na ekspozycję zabytku
w sposób bezpieczny dla tkaniny. Została ona zaprojektowana przez firmę Triada Design (Marek Liskiewicz, Stanisław Półtorak i Marek Suchowiak).