Oficjalna strona biletów na Wawel: bilety.wawel.krakow.pl
Konserwacja obrazu
Feloks Szczęsny-Kowarski „Kobieta z pochodnią”
Zakończono konserwację obrazu sztalugowego oraz ramy do tego obrazu, rozpoczętą w dniu 25 kwietnia 2018.
Konserwację prowadziła firma „RENESANS” mgr Anna Koszarska.
Obraz przeznaczony do ekspozycji na wystawie „Wawel Odzyskany” w sali zatytułowanej Wawel i artyści.
Komisja Konserwatorska pod przewodnictwem prof. dr hab. Jana Ostrowskiego i dr hab. Ewy Wiłkojć po zapoznaniu się z przebiegiem konserwacji stwierdziła, że przeprowadzone prace konserwatorskie obrazu i ramy zostały wykonane zgodnie z programem konserwatorskim i zasadami konserwatorskimi.
Pani konserwator Anna Koszarska przeprowadziła także na prośbę Zamku badania fizyko-chemiczne materiału zdjętego z odwrocia obrazu. Na tej podstawie miało się rozstrzygnąć czy właśnie ten obraz był zamontowany w plafonie w Kurzej Stopce. Badania te nie dały jednoznacznej odpowiedzi. Konserwator stwierdziła, że można jednak zaryzykować takie stwierdzenie.
Zadanie realizowane było w ramach przygotowań do wystawy „Wawel Odzyskany” Projekt „Wawel – dziedzictwo dla przyszłości” finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Priorytet VIII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Działanie: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury
Zamek Królewski na Wawelu realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Wawel – dziedzictwo dla przyszłości”. VIII Oś Priorytetowa Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014–2020
Celem strategicznym Projektu jest ochrona i wykorzystanie dziedzictwa kulturowego i historycznego zabytkowej zabudowy wzgórza wawelskiego w Krakowie oraz posiadanych zbiorów na rzecz rozwoju kompetencji kulturowych społeczeństwa. Celem ogólnym Projektu jest remont zabytkowej infrastruktury wzgórza wawelskiego, ochrona zabytkowych muzealiów oraz dostosowanie przestrzeni kulturowej do potrzeb współczesnych odbiorców.