Oficjalna strona biletów na Wawel: bilety.wawel.krakow.pl

Renesans idzie do miasta | gra terenowa

Gra terenowa
infografika wydarzenia
Gra przygotowana w 501 lat po narodzinach króla Zygmunta Augusta, z okazji wystawy „Wszystkie Arrasy Króla. Powroty 2021–1961–1921”.
Renesans jest niemal synonimem Zamku Królewskiego na Wawelu z czasów panowania ostatnich Jagiellonów. Jednak mówiąc o władcach i związanych z ich fundacjami dziełach sztuki, nie zapominajmy o tym, że obok monarchów stali ich doradcy i urzędnicy.
Kim oni byli? Co fundowali? Czy Wawel jest tylko renesansowy? Zapraszamy w podróż pełną wiedzy i pięknych dzieł sztuki!

Wybierając się w trasę, nie zapomnijcie o maseczkach i płynach do dezynfekcji!

ROZGRYWKA W TERENIE | 2 lipca

  • miejsce – wzgórze wawelskie
  • rozpoczęcie o godzinie 11:00
    stanowisko, w którym otrzymujesz potwierdzenie uczestnictwa, będzie się znajdować przed bramą prowadzącą na dziedziniec arkadowy
  • koniec – w momencie zakończenia przejścia trasy przez ostatnią grupę
    czas jest liczony od momentu rozwiązania zadania 1, a kończy się wraz z przesłaniem odpowiedzi na zadania oraz zdjęć grupowych
    przejście trasy jest warunkowane poprawnymi odpowiedziami – każda z nich prowadzi do następnego pytania
    na przejście całej trasy gry oraz rozwiązanie zadań potrzebujecie około 120 minut

  • odpowiedzi należy wysyłać mailem, na adres dis@wawelzamek.pl
    można udzielać przez sfotografowanie notatek lub bezpośrednio w treści maila
    koniecznie zabierz telefon (z dostępem do internetu)
Wybierając się w trasę, nie zapomnijcie o maseczkach i płynach do dezynfekcji!

ROZGRYWKA ONLINE | od 3 lipca

3 lipca gra zostanie opublikowana do samodzielnego przejścia i pobrania na blogu edukacyjnym Zamku Królewskiego na Wawelu.

W celu weryfikacji odpowiedzi prosimy pisać na mail dis@wawelzamek.pl.

Nagrody uzyskują jedynie uczestnicy, którzy wezmą udział w grze dnia 2 lipca.

Regulamin gry terenowej „Renesans idzie do miasta”

§1 Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem gry jest Zamek Królewski na Wawelu – Państwowe Zbiory Sztuki, Wawel 5, 31-001 Kraków, zwany dalej organizatorem.
  2. Gra jest prowadzona na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Gra rozpoczyna się 2 lipca 2021 roku o godzinie 11:00.Uczestnicy zapisują się w formularzu dostępnym pod adresem internetowym https://docs.google.com/document/d/1Uk-wlO6blVMxz0U3X3QHgE1nXyJb4SjaXbS2ECFeaVM/edit?usp=sharing na konkretne godziny – wejście kolejnych grup następuje co 10 minut (słownie: dziesięć). Gra kończy się 2 lipca 2021 roku w momencie zakończenia przejścia trasy przez ostatnią grupę.
  4. Czas jest liczony od momentu rozwiązania zadania 1, a kończy się wraz z przesłaniem odpowiedzi na zadania gry oraz zdjęć grupowych, za pomocą emaila wysłanego na adres dis@wawelzamek.pl
  5. Zadanie 0 ma stanowić formę rozrywki dla uczestników oraz sprawić, że szybciej rozpoczną właściwą grę. Jeśli dwie drużyny zdobędą taką samą liczbę punktów, czas liczony w zadaniu 0 będzie rozstrzygający na korzyść grupy, która szybciej wykonała to zadanie.

§2. Uczestnicy i zasady gry

  1. Udział w grze jest dobrowolny i nieodpłatny.
  2. W grze mogą wziąć udział osoby fizyczne, zwane dalej uczestnikami, które:
    a) zapoznały się z niniejszym regulaminem i zaakceptowały jego treść, ponadto wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia gry poprzez zgłoszenie udziału w grze;
    b) ukończyły 18. rok życia i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych;
    c) posiadają telefon komórkowy z dostępem do internetu;
    d) posiadają adres email;
  3. Uczestnikami gry mogą być wyłącznie osoby spełniająca warunki określone w §2. ust. 2 regulaminu.
  4. W grze może wziąć udział do 6 (słownie: sześciu) osób w jednej grupie. Grupy zapisują się w formularzu na konkretne godziny. Uczestnicy mogą wybrać nazwę grupy lub wskazać swoje imiona i nazwiska.
  5. Gra rozpoczyna się na wzgórzu wawelskim. Pierwszym etapem jest weryfikacja poprawności rejestracji uczestników. Miejsce dokonania weryfikacji będzie oznaczone w sposób jasny dla uczestników.
  6. Uczestnicy otrzymują mapkę z wykreśloną trasą w formie papierowej oraz elektronicznej.
  7. Punkty trasy znajdują się w obrębie wzgórza wawelskiego oraz Starego Miasta.
  8. Z udziału w grze są wyłączeni pracownicy organizatora oraz podmioty i pracownicy podmiotów świadczących usługi na rzecz organizatora przy organizowaniu gry, a także członkowie najbliższej rodziny (małżonkowie, wstępni, zstępni oraz rodzeństwo) wymienionych osób.
  9. Aby wziąć udział w rozdaniu nagród, należy poprawnie wykonać zadania, w czasie 120 minut, następnie przesłać je na adres mailowy: justyna.osuch@wawelzamek.pl.
  10. Zapisy do udziału w grze trwają od dnia 18 czerwca 2021, najpóźniej do 1 lipca 2021 roku do godziny 23:59.

§. Nagrody i wyłonienie Zwycięzców

  1. W celu zapewnienia prawidłowości przeprowadzenia gry organizator powoła komisję, zwaną dalej Komisją Gry. Do zadań Komisji Gry będzie należeć czuwanie nad prawidłowością przebiegu gry, sprawdzenie poprawności odpowiedzi pod względem merytorycznym, podejmowanie decyzji we wszelkich kwestiach dotyczących gry, w tym w zakresie interpretacji postanowień niniejszego regulaminu, oraz wyłonienie uczestników, którym przyznane zostaną nagrody (dalej: zwycięzców). Decyzje komisji są ostateczne, co nie pozbawia uczestnika prawa do dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa.
  2. Po zakończeniu gry komisja dokona oceny przesłanych przez uczestników odpowiedzi i w oparciu o uzyskaną liczbę punktów wskaże zwycięzców.
  3. Wszystkim Zwycięzcom Gry, w zależności od zdobytej liczby punktów, przyznane zostaną następujące nagrody:
    I miejsce – katalog wystawy „Wszystkie Arrasy Króla. Powroty 2021–1961–1921”
    II miejsce – bilet wstępu na wystawę „Wszystkie Arrasy Króla. Powroty 2021–1961–1921”, ważny od 2 lipca 2021 roku do czasu zakończenia wystawy
    III miejsce – gadżet związany z wystawą
  4. W przypadku uzyskania przez więcej niż jednego Uczestnika lub Grupę takiej samej ilości punktów Nagroda zostanie przyznana tej Grupie, która ukończyła zadania w krótszym czasie.
  5. Zdobywcy nagród zostaną powiadomieni o wygranej drogą mailową nie później niż w ciągu 3 godzin od zakończenia gry. Organizator zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu oczekiwania na wyniki, jeśli liczba uczestników będzie duża.
  6. Forma przekazania nagrody zostanie ustalona indywidualnie z każdym ze zwycięzców.
  7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzekazanie uczestnikowi nagrody, jeśli brak możliwości przekazania nagrody wyniknął wyłącznie z niepodania przez uczestnika danych wymaganych do doręczenia nagrody lub podania danych nieprawidłowych czy niezgodnych z regulaminem.
  8. Fundatorem nagród jest organizator.
  9. Zwycięzca nie może przenieść praw do przyznanej nagrody na osobę trzecią.
  10. Nagroda nie może zostać wymieniona na ekwiwalent pieniężny.
  11. Zwycięzca ma możliwość zrzeczenia się prawa do przyznanej mu nagrody, składając organizatorowi stosowne oświadczenie na piśmie.
  12. W grze można otrzymać nagrodę tylko raz.

§5. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych uczestników jest organizator.
  2. Komunikacja z organizatorem w sprawie przetwarzania danych osobowych odbywa się drogą elektroniczną poprzez adres iod@wawel.org.pl.
  3. W oparciu o dane osobowe uczestników gry organizator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO.
  4. Uczestnik ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
  5. Uczestnik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a niepodanie danych uniemożliwi udział w konkursie.
  6. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO.
  7. Wykonane przez uczestników zdjęcia nie będą rozpowszechniane przez organizatora bez wyraźnej zgody wszystkich uczestników z danej grupy.

§ 6. Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące przebiegu gry, mogą być zgłaszane wyłącznie w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, na adres organizatora, z dopiskiem „Reklamacja”, w terminie 14 dni kalendarzowych od zakończenia gry.
  2. Organizator rozpatruje reklamacje na podstawie niniejszego regulaminu, w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty wpłynięcia reklamacji. Za przekazanie odpowiedzi na reklamację w terminie uznaje się nadanie listu poleconego z odpowiedzią.
  3. Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby organizatora.

§7. Postanowienia końcowe i informacje techniczne.

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 2 lipca 2021 roku.
  2. Gra nie jest loterią promocyjną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt. 9 Ustawy o grach i zakładach wzajemnych z dnia 29 lipca 1992 roku (Dz. U. z 2004 r., Nr 4, poz. 27, z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w wymienionej ustawie i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
  3. Organizator gry nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości przesłania przez potencjalnego uczestnika maila podsumowującego, zawierającego wszystkie odpowiedzi i wymagane zdjęcia, z przyczyn leżących wyłącznie po stronie uczestnika.
  4. Zmiana regulaminu wymaga opublikowania i poinformowania uczestników o dokonanych przez organizatora zmianach.
Zasady gry:
  1. Drużyny składają się z 4–6 osób. Drużyny mogą składać się również z mniejszej ilości osób, jednak nie mogą przekraczać sześciu. Przy decyzji uczestników o udziale w grze w mniejszej grupie należy wziąć pod uwagę to, że w grze, prócz poprawności odpowiedzi, liczy się czas.
  2. Gra jest przeznaczona dla dorosłych zainteresowanych historią i sztuką, posiadających wiedzę z tego zakresu.
  3. Gra polega na rozwiązywaniu zadań w wybranych punktach Krakowa, zaznaczonych na mapie. Niektóre zadania są dwuczłonowe. Należy wykonać wszystkie zdania w czasie nie dłuższym niż 2 godziny.
  4. W dniu premiery gry liczy się zarówno poprawność odpowiedzi na wszystkie pytania, jak i czas. Oznacza to, że im szybciej poprawnie wykonasz zadanie, tym większa jest Twoja szansa na wygraną!
  5. Uczestnicy zapisują się w formularzu Google na konkretne godziny – wejście kolejnych grup następuje co 10 minut.
  6. Wykonanie zadania dwuczłonowego lub trójczłonowego umożliwia przejście do następnego zadania. Potwierdzeniem wykonania każdego z nich jest zrobienie zdjęcia dokumentującego przebywanie w danym miejscu.
  7. Po wykonaniu ostatniego zadania grupa wysyła maila podsumowującego na adres justyna.osuch@wawelzamek.pl, zawierającego wszystkie odpowiedzi oraz zdjęcia – oznacza on zakończenie gry.
  8. KONIEC CZASU
  9. Uczestnicy mogą korzystać z telefonów komórkowych, jednak czy zabawa nie będzie lepsza, jeśli sprawdzicie swoją wiedzę?
  10. Czas rozwiązania gry wymaga sprawdzenia poprawności odpowiedzi, jest więc zależny od liczby uczestników. O wyniku uczestnicy zostaną poinformowani mailem do 3 godzin od zakończenia gry. W przypadku dużej liczby uczestników czas oczekiwania może się wydłużyć.
  11. Odbiór nagród następuje w terminie dogodnym dla uczestników oraz Zamku Królewskiego na Wawelu, w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty zakończenia gry terenowej.
  12. NAGRODY
    Każdy uczestnik z pierwszych trzech grup, które poprawnie rozwiążą grę w całości, a ponadto spełnią wymagania czasowe, otrzyma następujące upominki:
    a. I miejsce – katalog wystawy
    b. II miejsce – jednorazowy bilet wstępu na wystawę arrasów, ważny od 2 lipca do końca trwania wystawy
    c. III miejsce – gadżet związany z wystawą – planner/torba/komiks