Zamek Królewski na Wawelu realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Wawel – dziedzictwo dla przyszłości”.VIII Oś Priorytetowa
Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kulturyProgram Operacyjny
Infrastruktura i Środowisko 2014–2020
Celem strategicznym Projektu jest ochrona i wykorzystanie dziedzictwa kulturowego i historycznego zabytkowej zabudowy wzgórza wawelskiego w Krakowie oraz posiadanych zbiorów na rzecz rozwoju kompetencji kulturowych społeczeństwa.
Celem ogólnym Projektu jest remont zabytkowej infrastruktury wzgórza wawelskiego, ochrona zabytkowych muzealiów oraz dostosowanie przestrzeni kulturowej do potrzeb współczesnych odbiorców.
Całkowita wartość projektu: 30 007 848,77 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 21 391 590,99 PLN
Dofinansowanie projektu z MKiDN: 3 774 986,65 PLN
Podstrona Projektuwww.mapadotacji.gov.plW ramach zadania wykonano także:Badania obrazu: realizacja – Muzeum Narodowe w Krakowie
Opracowanie strategii ochrony zbiorów przed zagrożeniami biodeterioracyjnym
Po raz pierwszy w Polsce zbadano kompleksowo mikrobiom muzeum; nowatorskie badanie z wykorzystaniem technologii omicznych pozwoliło na identyfikację wszystkich bakterii i grzybów znajdujących się w aerozolu powietrza i osadzających się na zabytkowych tkaninach i innych obiektach oraz zasiedlających powierzchnie najstarszej budowli na wzgórzu wawelskim – rotundy ŚŚ. Feliksa i Adaukta (NP Marii)
Realizacja – RDLS Sp. z o.o.
Filmy:- "Kolekcja Lanckorońskich"
W ramach projektu powstał 30-minutowy film ukazujący historię wiedeńskiej kolekcji Lanckorońskich, której znakomita część – obrazy włoskie z wieków XIV–XVI, dar Karoliny Lanckorońskiej z roku 1994 – została włączona do zbiorów Zamku Królewskiego na Wawelu - Dwa filmy dokumentalne dotyczące konserwacji obrazu „Madonna w płaszczu opiekuńczym” Giovanniego da Gaeta oraz dwóch szafek kątowych
realizacja – Studio Produkcji Multimedialnych Storytellers
Wirtualne zwiedzanie kolekcji LanckorońskichProgram umożliwia nie tylko wirtualną wędrówkę po salach ekspozycyjnych, lecz także pozwala „zbliżyć się” do każdego z 87 obrazów i obejrzeć je w dużym powiększeniu.
Realizacja – S3D Paweł Klak
Całość prac zrealizowano pod nadzorem dr hab. Ewy Wiłkojć, Głównego konserwatora muzealnego.